Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > HURs 19.Udbud

HURs 19.Udbud

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-11-28 23:08)| Link 
Udover AK Busser og Arriva har Partnet Bus nu ogsÃ¥ meldt ud at man byder pÃ¥ Linje 5A  
 
"Det var et naturligt valg for Partner Bus at deltage i HUR's 19. udbud. Danmark største busrute - linje 5A - blev udvalgt, som den mest attraktive linje." Desuden stilles der med nye Busser fra Partnet Bus 
 
Eller se: http://www.partnerbus.dk/partner_bus/nyheder/view_news/article/nye-busser-til-koebenhavn/?tx_ttnews[backPid]=287&cHash=34e130620d

 Jens (skrevet 2006-12-07 11:44)| Link 
Naturligvis stiller Partner bus med nye busser, de har simpelthen ikke materiellet til at kunne løfte driften. 
 
Iøvrigt vil det med al sandsynlighed slet ikke kunne betale sig at bruge brugte renoverede busser. Vi taler om en 6- mÃ¥ske 8-Ã¥rig kontrakt, hvor vedligeholdelsesskemaerne skal stÃ¥ og blinke i "high-maintenance" konstant.  
 
Landets suverænt største buslinie - 39 kontraktbusser passer præcis til et Satellit anlæg, sÃ¥dan som City-Trafik og senest Arriva er kendt for at have. 
 
Vinderen af denne kontrakt, skal pÃ¥regne et massivt pres, bÃ¥de pÃ¥ materiellet og personalet, men i høj grad ogsÃ¥ pÃ¥ det faktum, at det stort set er umuligt at skaffe mandskab til branchen for tiden, for ikke at tale om tilladelser til at drive busdrift inden for murene af en hvilken som helst omegnskommune i hovedstadsomrÃ¥det. 
 
Det, samstillet med at Entreprenørerne med stor sandsynlighed forventer nogle ret svære overenskomstforhandlinger, gør nok at de giver forsigtige bud pÃ¥ alle pakkerne i 19. udbud. 
 
Rygter siger mange ting, de seneste rygter siger i mine ører at Arriva ikke forventer at vinde hverken 15/19 eller 5A, til en ny kontraktperiode. SÃ¥ kan man jo blot gisne om hvem de tror byder skarpere end dem, Jeg personligt tvivler pÃ¥ bÃ¥de Partner og AK .. 
 
Det er da rigtigt, at et underskud i indkøringsfasen vil kunne opvejes pÃ¥ sigt, men "sigt" skal ikke være 20+ Ã¥r, som jeg engang hørte en Connex-ping udtale at deres horisont viste. 
 
PÃ¥ dn anden side, Connex (Cornflakes), nu Veolia (Viola) ringer vel bare til Mor og beder om flere penge. Hvor de er anderledes end Combus ved jeg ikke, ud over at det ikke er penge jeg har betalt i skat til andre formÃ¥l som de sløser med. 
 
(Jeg undskylder for min svæven, jeg begynder at skrive, og ender ret ofte med at tænke langt videre end planlagt, og pludselig ser jeg det på skrift)

 Mugge (skrevet 2006-12-10 20:12)| Link 
Flere Chauffører hos DHB, har fortalt at DHB har budt på Helsingør bybusser, ligeledes skulle Partner have budt,(men det har jeg ikke kunne få bekræftet)

 Fjord-Jesper (skrevet 2007-01-01 05:59)| Link 
Tja..Ikke ifølge Partnets Hjemmeside der har de kun budt på 5A, Men vi for at se det kan jo være at de har budt på mere end 5A..Nå Jeg tror jeg smutter i seng nu.

 Bussemand (skrevet 2007-01-13 16:14)| Link 
Er der nogen der ved hvornÃ¥r dette udbud afgøres ? 
 
Efter HURs overgang til MOVIA kan man nemlig ikke længere finde møder - referater og udbud på nettet ...

 Jesper KD (skrevet 2007-01-14 12:14)| Link 
Jo, du kan Bussemand. Det er bare ikke længere sÃ¥ lige til. 
 
Udbud: Movia -> Hovedstaden Trafikinfo -> Om Movia -> Bag om bussen -> Udbud. Direkte link: http://trafikinfo.hur.dk/c929f1ef-f97b-4d21-8a20-4ac6b6fbb655.W5Doc?mid=AC5B246F-B987-4E6F-9CCD-B1D12180E877 
 
Referaterne findes under Movia -> Hovedstaden Trafikinfo -> Om Movia -> Organisationen (nederst). Direkte link: http://trafikinfo.hur.dk/kalender?Year=2006&HalfYear=2 
 
Movias problem lige nu er, at man ikke har nogen bestyrelse eller vedtægter, da repræsentantskabsmødet ikke kunne blive enige om magtfordelingen mellem kommuner og regioner. Derfor kan man heller ikke p.t. træffe beslutninger af større karakter som fx hvem der skal vinde et udbud.

 Bussemand (skrevet 2007-01-16 12:46)| Link 
Tak for hjælpen Jesper - det var lige hvad jeg søgte

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
16. januar 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/455
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.